Asus GeForce GTX 750 Ti PH 2GB DDR5 128Bit – Review

Am vrut sa-mi iau PS4 sau XboX One apoi am analizat, intors problema pe toate partile si am decis … bag picioarele imi iau PC.

Dar pt asta era nevoie de o placa video decenta cat sa scoata un 40 fps constant pentru sanatatea si integritatea monitorului. E foarte dificil sa-ti alegi o placa video “buna si ieftina”, ai de ales intre atatea modele ca te ia durerea de cap.

Daca intri pe emag sau cel.ro ai sa citesti numai pareri de la experti care recomanda una din 2013 – ca joaca ei pe maxim toate jocurile pana in prezent. Balarii … am bagat vreo 2000 lei in configuratie cat sa joc Battlefield 4. Pentru un geek sistemul meu e praf dar sa zicem ca e maximul de performanta stors din bugetul alocat – am vrut sa fie cam la pretul unei console – PS4 sau ONE e cam 1700 lei – dar mai intervin abonamentele si jocurile care sunt mai scumpe pe consola.

Posesor de AMD 6770 de care am fost mandru pana anul trecut in iarna, a trebuit sa vandut pc-ul vechi si m-am decis ca trebuie jucarie noua pt jocuri.

In trecut AMD-urile ofereau un raport pret performanta net superior nVIDIA – in prezent situatia s-a mai schimbat. Am cantarit bine si m-am oprit la 750ti din mai multe motive. Primul a fost consumul de energie – nu pentru ca sunt in halul asta de zgarcit ci pentru ca nu necesita o super sursa care sa coste cat procesorul. E un GPU decent, chiar poti juca orice. Al doilea motiv a fost dimensiunea – incape in orice carcasa posibila – bine, nu chiar in alea desktop mini – dar intr-un ATX sta foarte bine si nu trebuie sa tai carcasa / acunzi cablurile / etc. E rece, e stabila, mica si isi face treaba – se updateaza cam la 2 saptamani cu o versiune noua de driver.

 

Totusi cum se comporta in jocuri?

FIFA 15 si Battlefield 4 – 1360 x  768 (joc pe TV) mai toate spre ultra mai putin MSAA / FXAA – duce si full HD dar am ales sa joc de pe fotoliu pe controller usb pe un tv de 42″.

Am mai jucat si alte jocuri mai vechi gen PES 2014 sau Batman Arkham City – dar aici chiar nu se streseaza. Filme si alte aplicatii – nu am intalnit nicio problema. Cautand pe youtube sunt filmulete care arata ca GTA V e jucabil full HD incat sa ma multumeasca.

 

 ASUS GTX 750ti

 

 

O recomand daca ai un buget pt pc limitat – daca vrei ceva mai mult trebuie sa te gandesti si al o sursa sanatoasa. Si nu te gandi la un procesor ieftin, sub un i3 deja nu mai poti juca FIFA 15 – Origin cu jocul deschis deja dau probleme – un G1820 pur si simplu nu duce.

Configuratia mea actuala pe care o recomand:

CPU : Intel Core i3-4160 3.6GHz Socket 1150 – 504 lei

MB:Gigabyte GA-H81M-S – 150 lei

RAM: Kingston HyperX Fury Black 8GB Kit 2x4GB DDR3 1600 MHz – 303 lei

HDD: WD Blue 1TB – 250 lei

GPU: Asus GeForce GTX 750 Ti PH 2GB DDR5 128Bit – 650 lei

Case: ATX + sursa Deluxe 450W ~ 100 lei

TOTAL  ~ 2000 lei depinde de unde le cumperi, emag, cel, altex.

Leave a Reply

