14 zile +

Romania – intre caterinca, revolutie si foame ….

Am zis ca nu mai scriu despre politica, dar nu ma pot abtine mai ales acum, cand am dat si eu pe la Universitate …

La inceput zici, Meh … 10 insi s-or adunat sa faca scandal … apoi vin 100, o mie … si te gandesti ca numarul lor spune ceva. Dar cand zi de zi vezi alti oameni protestand, atunci … ma pun in locul presedintelui si gandesc … NASOL … poporul, tocmai instrumentul care l-a facut atat de interesant, aclamat si indragit – tocmai el s-a gasit sa dea cu bolovanul. Tocmai baia de multime care-l facea mai popular ca un rock star – aia s-a rasculat impotriva lui … trist … sa pierzi la jocul tau favorit, care l-ai inventat, stapanit  si perfectionat.

Nu e vorba de demisie, daca ar fi vrut sa-si salveze onoarea si eventual sa mai pupe un mandat … ar fi spus asa:

“Iubite popor roman, am vazut durerile tale, frustrarile si nemultumirile, am taiat 25% din salarii, am marit TVA-ul, am restructurat tot ce era de restructurat … am facut toate astea pentru a respecta intelegerile cu FMI si a te salva … dar daca tu crezi ca nu mi-am facut datoria intr-un mod corect si cinstit, atunci imi prezint public demisia de onoare.”

Si s-ar fi retras, lumea ar fi mers la noi alegeri, poate l-ar fi iertat … asa ar fi ramas (oarecum) la putere – cam ca UDMR , caci PDL-ul inca mai are un 20 % … dar nu, omul nu poate sa renunte, mandria si orgoliul, cultul personalitatii – sau cum vreti voi sa-i spuneti, il fac sa se afunde, sa piarda si ultima farama de incredere si odata cu el trage si partidul in jos, fapt ce va nemultumi foarte multi oameni care au cotizat la ceea ce a ajuns PDL, un soi de Titanic … la mana a 2-a, carpit si vopsit peste rugina …

Ce e bine din treaba asta? 

Pai ca intr-al 13 ceas romanul s-a trezit, versurile alea din imn capata culoare si inteles, e bine ca intr-un final s-a zis:  GATA ! Ajunge !

Caterinca din ziare.

Am luat ceva ziare zilele cu inceputul rascoalei, si se vedea amprenta spagofila a publicatiilor tiparite, huligani, viermi, scursuri ale societatii, scandalagii – si alte denumiri atribuite oamenilor care vreau “MAI BINE” sau “ALTCEVA”. Atitudine de om prost care iese noaptea pe 31 decembrie, 23:00, in fata casei si se intreaba de ce arunca lumea cu petarde. Si mai toate ziarele mancau handrel si deviau de la subiect mai ceva ca Florin Piersic. Noroc de presa straina, ce am citit pe net zicea clar … aia au iesit in strada ca-s saraci, fara de munca si vai steaua lor.

Finalul?

Concluzia pentru treaba asta e dificila … nu poti sa stii cum se termina povestea, dar daca ne uitam un pic la natura, atunci intelegem un lucru, se rezolva de la sine, o sa inghete … asa se termina si cu rascoala, mai ia vacanta pana mai trece gerul, apoi ne vedem la Universitate … cine stie … poate – poate.

 

Leave a Reply

