opera mini

Sa zicem ca esti pe drum, trebuie sa ajungi in orasul X (Satu Mare) si fiind blogger, trebuie sa postezi ceva ca sa tii cititorii multi si fericiti.

Daca ai un telefon mobil mai destept poti sa pui net pe el si sa fii blogger productiv. Cum eu am un E65, nu pot scrie romane cu o tastatura numerica, nu sunt SMS freak – noua generatie de pusti au o dexteritate de te ameteste …

Exista site-uri optimizate pentru mobil – youtube, facebook, gmail, yahoo, si multe altele.

Insa pentru a face site-urile cat mai mici, se inlatura multe optiuni, de exemplu in gmail poti trimite simplu un mail insa daca vrei sa pui un attach, trebuie sa treci pe versiunea intreaga (normala) a site-ului, cea de mobil nu are optiunea de attach.

Facebook e ok pe mobil, s-au inlaturat o gramada de poze, si pagina e cu mult scris, vezi toate noutatile, update-uri de status, pozele prietenilor, etc.

Problema e la wordpress – daca vrei sa vezi un blog, e tare optimizat pentru mobil si poti sa citesti foarte usor insa daca vrei sa postezi – nu mai merge smecheria – nu e nici o versiune de mobil ci apare site-ul in mod normal, neoptimizat. Mi-a fost foarte greu sa postez ceva, am salvat un draft dar dupa ce am scris 30 de cuvinte s-a sters textul. Frustrare, nervi – alea alea, dar mi-am dat seama ca am o versiune mai veche de opera si anume 5 beta.  Cum pe site e 5.1 – am instalat si a mers.

In concluzie, Opera Mini e mult mai fain decat browser-ul standard de la Nokia. Se misca si mai repede, e optimizat si are multe optiuni pentru a face navigarea mult mai usoara.

4 thoughts on “opera mini

Leave a Reply

